Aktualności
Skargi i wnioski
- Szczegóły
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków przez Burmistrza Miasta Lubartów lub upoważnione przez niego osoby odbywa się w Urzędzie Miasta w godzinach:
- poniedziałek - 7.30 - 15.30,
- wtorek - 7.30 - 16.00,
- środa - piątek - 7.30 - 15.30.
Historia szkoły
- Szczegóły
1983
Kwiecień 1983 rok rozpoczęto budowę przy ulicy 1-go Maja;
1987
1 września 1987 zostały oddane do użytku dwa skrzydła (17 sal lekcyjnych), szkoła rozpoczyna działalność dydaktyczno-wychowawczą;
1989/1990
1989/1990 koniec budowy placówki, oddano do użytku ostatnie piąte skrzydło; 13 października 1990 roku Szkoła Podstawowa otrzymuje imię Piotra Firleja;
1994/1995
1994/1995 w budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 powstało II Liceum Ogólnokształcące, obie szkoły przyjęły wspólną nazwę Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Lubartowie;
1999
1 września 1999 rok rozwiązany zostaje Zespól Szkół i powstają dwie samodzielne placówki: Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Piotra Firleja i II Liceum Ogólnokształcące. Obie szkoły mieszczą się nadal w jednym budynku.
2008
Budowa kompleksu boisk do piłki nożnej ze sztuczną murawą oraz wielofunkcyjne boisko przeznaczone do gry w koszykówkę i siatkówkę, wszystko oświetlone tak wygląda obiekt sportowy powstały w ramach programu Orlik 2012.
Na jego budowę 350 tysięcy złotych wyłożyło Miasto Lubartów, Urząd Marszałkowski 330 tys. zł natomiast budżet Państwa dofinansował je wysokości 330 tyś.zł. (10.11.2008 r.)
2017
W budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Piotra Firleja nie ma już II Liceum Ogólnokształcącego, Zostało przeniesione do innej siedziby. Od tej chwili szkoła jest jedynym obiektem edukacyjnym przy 1 Maja 66/74.
2020
W budynku Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Piotra Firleja rozpoczyna się termomodernizacja, która diametralnie zmienia wygląd budynku i poprawia jego funkcjonowanie.
Pracownicy
- Szczegóły
Kierownik d/s administracyjnych:
mgr inż. Krzysztof Szabliński
Główna księgowy:
mgr Anna Jurek-Baran
Kierownik gospodarczy:
mgr inż. Emilia Kobiałka
Kadrowa:
mgr Małgorzata Dec
mgr Katarzyna Stasek
Wizja i misja szkoły
- Szczegóły
Wizja
Nasza szkoła jest przyjazna dla ucznia, bezpieczna i propagująca zdrowy styl życia. Oparta na współpracy z rodzicami i środowiskiem.
Cele działania szkoły są znane nauczycielom i rodzicom, uwzględniają ich oczekiwania. Opieramy się na zasadach partnerstwa, stwarzamy sprzyjającą atmosferę pracy, dostrzegamy wartość każdego człowieka. Przekazujemy wiedzę, kształtujemy umiejętności, rozwijamy zainteresowania, talenty i zdolności uczniów, zapewniając stały dostęp do najnowszych zdobyczy techniki oraz ciekawych i różnorodnych zajęć pozalekcyjnych. Posiadamy dobrze wyposażone pracownie komputerowe, gabinet logopedyczny, bibliotekę, świetlicę i stołówkę. Sala gimnastyczna, sala gimnastyki korekcyjnej, boisko szkolne i basen zapewniają idealne warunki do uprawniania sportu. Estetyczne sale oraz pracownie przedmiotowe pozwalają na realizację podstawowych celów dydaktycznych i wychowawczych.
Otaczamy uczniów opieką pedagoga szkolnego, pielęgniarki i stomatologa.
Osiągamy sukcesy w pracy dydaktyczno-wychowawczej, które są wynikiem zaangażowania wykwalifikowanej, doświadczonej i kompetentnej kadry pedagogicznej, świadomej realizowanej misji i otwartej na potrzeby ucznia.
Rozwijamy wrażliwość na problemy ekologiczne. Duży nacisk kładziemy na wartości wychowawcze i bezpieczeństwo oraz właściwy rozwój fizyczny i zdrowotny naszych wychowanków. Jesteśmy "Szkołą z klasą" promującą zdrowie. Realizujemy program edukacji zdrowotnej, przeciwdziałamy agresji i przemocy.
Zachęcamy uczniów do uczestnictwa w kulturze, propagujemy czytelnictwo, kino, teatr, muzeum, galerie, filharmonię.
Nasze dzieci wiedzą dużo o historii szkoły, patronie, tradycjach miasta i regionie, poznają najważniejsze zabytki Lubelszczyzny. Uczestniczą w rajdach i wycieczkach krajoznawczo-turystycznych.
Kierując się mottem: "Sport to zdrowie", dążymy do wzmocnienia psychiki ucznia, hartu ducha, umiejętności rywalizacji, stosowania zasady "fair play". Posiadamy jednolity system oceniania uwzględniający zaangażowanie i wkład pracy ucznia. Ocenianie jest systematyczne i wspomaga proces uczenia się.
Program szkoły ukierunkowany jest na potrzeby dziecka, jego środowiska rodzinnego i lokalnego.
Zapewnia dobre przygotowanie do następnego etapu kształcenia a jednocześnie jest podatny na wszelkie modyfikacje. Nauczyciele stawiają uczniom wysokie, lecz realne wymagania, otaczają wychowanków opieką. Dzieci w trudnej sytuacji materialnej lub losowej mogą liczyć na wsparcie i właściwą pomoc szkoły.
Nasi uczniowie są wszechstronnie rozwinięci, lubią przebywać w szkole, czują się bezpiecznie, korzystają z różnorodnych zajęć pozalekcyjnych. Dalsze losy absolwentów świadczą o wysokiej jakości pracy szkoły.
Nasza placówka współdziała ze środowiskiem rodzinnym dziecka w zakresie wychowania i różnych sfer rozwoju.
Rodzice aktywnie uczestniczą w życiu szkoły. Są partnerami we wszystkich podejmowanych działaniach. Współtworzą prawo szkolne i programy, wspomagają ich realizację oraz prezentują osiągnięcia.
Zależy nam na pozytywnym wizerunku szkoły w środowisku. Dbamy o niego, mamy swoją gazetkę szkolną, stronę internetową oraz zespół ds. promocji szkoły. Organizujemy konkursy, zawody sportowe oraz imprezy artystyczne w środowisku lokalnym.
Motywujemy do dalszej edukacji. Uczniowie naszej szkoły to wspaniali matematycy, humaniści, sportowcy i przyrodnicy, to utalentowani aktorzy i recytatorzy, plastycy, mistrzowie ortografii.
Są dobrymi, mądrymi, tolerancyjnymi i szczęśliwymi ludźmi. Jesteśmy z nich dumni.
Nasza szkoła pomoże Ci osiągnąć sukces.
Misja
Jesteśmy szkołą podstawową przyjazną uczniowi, wspierającą jego wszechstronny rozwój. Chcemy kształtować człowieka ciekawego świata, twórczego, odważnego, tolerancyjnego. Pragniemy przygotować go do życia w społeczności szkolnej, w rodzinie i świecie. W pracy wychowawczej naszą inspiracją są tradycje regionalne, religijne oraz związane z historią naszej szkoły. Chcemy promować zdrowie, gdyż jesteśmy "Szkołą Zdrowia". Jesteśmy po to, aby we współpracy z rodziną, środowiskiem lokalnym wychowywać i edukować człowieka XXI wieku: dobrego patriotę Europejczyka, człowieka aktywnego, kreatywnego, sprawnego psychofizycznie, potrafiącego odnaleźć się w otaczającym świecie. Zapewniamy naszym Uczniom wysoką jakość nauczania i opieki, klimat życzliwości, profesjonalizm, bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych oraz zajęć wspierających uczenie. Uczniowie są naszymi partnerami, a ich potrzeby ukierunkowują sposób działania.
Dołożymy wszelkich starań, aby nasz wychowanek:
Czuł się dumny z tego, że jest Polakiem, kochał swoją Ojczyznę, szanował jej tradycje.
Szanował życie i zdrowie.
Był tolerancyjny, wrażliwy na potrzeby innych.
Z szacunkiem traktował siebie i drugiego człowieka.
Umiał żyć „tu i teraz”.
Ponosił odpowiedzialność za swoje postępowanie.
Potrafił dokonać autorefleksji:
"Byłem uczniem SZKOŁY Z KLASĄ, dlatego jestem przygotowany do nauki w gimnazjum, mogę kontynuować naukę języka angielskiego, potrafię twórczo myśleć, znam swoje prawa, ale również wykonuję swoje obowiązki, dbam o swoje zdrowie, potrafię pływać, znam zagrożenia współczesnej cywilizacji, jestem Polakiem i Europejczykiem, akceptuję siebie i drugiego człowieka, nawiązują życzliwe kontakty z ludźmi, nie tracę radości życia, jestem komunikatywny, otwarty, kulturalny, tolerancyjny, uczciwy, świadomy zagrożeń i uzależnień, samodzielny, obowiązkowy, ciekawy świata i siebie, jestem optymistą."
Nasz Patron
- Szczegóły
Piotr Firlej z Dąbrowicy herbu Lewart
Piotr Firlej z Dąbrowicy herbu Lewart był synem Mikołaja Firleja, hetmana wielkiego koronnego i Anny z Mieleckich.
W domu rodzinnym otrzymał staranne wykształcenie, które zapewne zostało uzupełnione przez studia zagraniczne, skoro Orzechowski (w swej Oratio in funere Sigismundi Jagiellonis) z roku 1548 charakteryzując senat polski wyróżnia Firleja obok J. Brudzewskiego jako "dwie gwiazdy w zygmuntowskim senacie błyszczące wszelką sławą filozofii i nauki".
Majątek, który odziedziczył po ojcu stanowić miał późniejszą świetność jego rozwiniętą przez jego syna, Mikołaja.
Znanym faktem z życia Firleja jest jego udział w wojnie z Moskwą, w której odznaczył się, występując jako dworzanin królewski w bitwie pod Orszą.
Kasztelan Chełmski
W roku 1527 Firlej mianowany został kasztelanem chełmskim. Od tej pory często występuje w komisjach królewskich, zwłaszcza przy rozgraniczeniu dóbr państwowych od prywatnych. Firlej cieszył się w senacie wielką powagą będąc darzonym przez króla wielkim zaufaniem. W roku 1528 król powołał Firleja na członka do korektury praw. Można przypuszczać, że data ta jest początkiem poważnej kariery politycznej Firleja. Będąc zaufanym króla i panów koronnych często udawał się w poselstwie do ziem zaprzyjaźnionych.
W roku 1531 udał się Firlej w poselstwie na sejm wileński z prośbą o pomoc dla Polaków w wojnie z wojskiem mołdawskim, do której się gotowano. Firlej, wierny dynastii regalista, czy to wykonując różne czynności komisarskie, czy też zasiadając na sejmach, bronił interesów króla i państwa. W działalności gospodarza dostrzegamy Firleja jako dobrego organizatora. Są ślady wskazujące na to, że Firlej prowadził w swych starostwach działalność gospodarczą na wielką skalę. Na przedmieściu Kazimierza wybudował wielki spichlerz, który król w roku 1535 zwolnił od sądownictwa miejskiego.
Prowadząc intensywną gospodarkę rolną, spławiał zboże Wisłą do Gdańska. W roku 1539 Firlej wziął w dożywotnią dzierżawę cła portowe i stację w Kazimierzu za opłatę 180 grzywien rocznie. Pozostawał w stosunkach z domem bankierskim Fuggerów w Augsburgu.
23 maja 1543
Inną stroną działalności Firleja była lokacja miast. W roku 1537 król zezwolił mu lokować miasto Janowiec w jego wsi Serokomli nad Wisłą. 23 maja 1543 roku król nadał mu przywilej na założenie miasta Lewartowa, na gruncie wsi Szczekarkowa i Łucki, sławnego później ośrodka ruchu reformacyjnego.
Według świadectwa Paprockiego, Firlej "rzemieślniki ubogie, potrzebujące wspomożenia, zakładał", a że istotnie otaczał troskliwą opieką ludność wiejską i miejską, dowodzi m.in. nobilitacja za jego protekcją w roku 1531 mieszczanina Macieja ze Lwowa, przyjętego do herbu Lewart, uzyskanie przez Firleja u króla w roku 1543 przywileju dla mieszczan w Stężycy, zwalniającego ich od ceł w całej Polsce i przyznającego im różne prerogatywy gospodarcze.
Firlej był wielkim miłośnikiem architektury. Idąc za przykładem króla wybudował w Janowcu nad Wisłą i w Lewartowie dwa okazałe zamki w stylu renesansowym.
Zamek w Lewartowie, położony wśród ogrodów urządzonych w stylu włoskim należał do wspanialszych zabytków architektury renesansowej i budził wielki podziw u współczesnych.
Rozmach budowlany Firleja nie ograniczał się tylko do budowli świeckich. Okolski - mający dostęp do archiwum rodzinnego Firlejów - twierdził, że Firlej wybudował (względnie uposażył) dwadzieścia kościołów (o tej stronie jego działalności wspomina również napis nagrobny).
Działalność kulturalna i gospodarcza Firleja zbliżyła go do królowej Bony, która darzyła go szczególnymi względami. 17.X.1535 "ad intercessionem reginae Bonae" mianowany kasztelanem bieckim, już w miesiąc później posunął się na kasztelanię wiślicką, w roku 1538 został wojewodą lubelskim, wreszcie po śmierci S. Odrowąża ze Sprowy, otrzymał 15.IV.1545 roku godność wojewody ruskiego.
Szczupłe przekazy źródłowe nie pozwalają nam ocenić roli Firleja w życiu politycznym i umysłowym złotego wieku, chociaż jeszcze za Paprockiego "wiele o nim pamięć ludzka mówiła" i "różne skrypta wspominały".
Pilny uczestnik sejmów, niewątpliwie regalista, w dobie burzy o małżeństwo króla z Barbarą Radziwiłłówną stanął po stronie tych, którzy byli "pro rege" i razem z małżonką i oddanymi królowi senatorami pierwszy witał Barbarę przybywającą w roku 1548 z Litwy w Łukowie.
Cieszył się przeto Firlej wielkim zaufaniem króla Zygmunta Augusta, jak dowodzi tego jego udział w uśmierzaniu niepokojów w Prusach.
Człowiek o tak wysokiej kulturze umysłowej, który - jak powiada Paprocki - "uczone ludzie poważał", nie mógł pozostać obojętny wobec nowych prądów religijnych. Są ślady, że interesował się ruchem reformacyjnym. Pomimo tego Firlej do końca pozostał wierny katolicyzmowi.
Zmarł 1.IX.1553 roku; pochowano go w grobowcu rodzinnym w kościele Dominikanów pod wezwaniem św. Stanisława w Lublinie, obok ojca i brata, którym wzniósł piękny renesansowy grobowiec. Napis nagrobny ułożył mu jego przyjaciel, poeta P. Roizjusz.
Grono Pedagogiczne
- Szczegóły
Język polski:
mgr Cezary Bartoń
mgr Agata Borzęcka
mgr Kinga Kasprzak
mgr Anna Kubicka
mgr Anna Machnio-Kasprowicz
mgr Teresa Pawelec
Matematyka:
mgr Barbara Juszczyńska
mgr Agnieszka Lipska
mgr Anna Mioduchowska
mgr Agnieszka Rysiowska
mgr Katarzyna Skubiszewska
Język angielski:
mgr Monika Fedorowicz
mgr Dorota Furtak
mgr Izabela Iwanicka
mgr Elżbieta Kopeć
mgr Monika Smyl
mgr Agnieszka Świderek
Język niemiecki:
mgr Barbara Karasińska
Przyroda:
mgr Urszula Wołoszyn
mgr inż. Dorota Wronowska
Biologia:
mgr Aneta Głębocka-Wysok
mgr Aniceta Topyła
mgr inż. Dorota Wronowska
Geografia:
mgr Alina Zarzycka
mgr Urszula Wołoszyn
Fizyka:
mgr Anna Szymbor
Chemia:
mgr Katarzyna Goluch
mgr Aniceta Topyła
Doradztwo zawodowe:
mgr Alina Zarzycka
Wychowanie fizyczne:
mgr Aleksandra Berger
mgr Leszek Berger
mgr Krzysztof Dec
mgr Ireneusz Kawecki
mgr Dariusz Klej
mgr Paweł Majcher
mgr Andrzej Pawłowski
mgr Katarzyna Stasiak
mgr Mariusz Suska
Plastyka:
mgr Cezary Misiurski
Muzyka:
mgr Emilia Sobczak-Chudzik
Historia:
mgr Mariola Jabłońska
mgr Monika Sulowska
mgr Barbara Zegar
Technika:
mgr Marek Goleń
Informatyka:
mgr Marek Goleń
mgr Robert Janikowski
Edukacja dla bezpieczeństwa:
mgr Dariusz Klej
Religia:
mgr ks. Wiktor Michałowski
mgr Marzena Borzęcka
mgr Agnieszka Szelech
mgr Aneta Głębocka-Wysok
Wychowanie do życia w rodzinie:
mgr Urszula Wołoszyn
Edukacja wczesnoszkolna:
mgr Edyta Biskup
mgr Anetta Bober
mgr Danuta Bogusz
mgr Renata Kopryk
mgr Marzena Łukasiewicz
mgr Marta Majchrzak
mgr Paulina Mazurek
mgr Marta Mitura
mgr Agnieszka Potocka
mgr Agnieszka Poznańska
mgr Katarzyna Romanek
mgr Anna Wiącek
mgr Marta Widyńska
Świetlica:
mgr Małgorzata Burzyńska
mgr Łukasz Ćwiek
mgr Katarzyna Komorowska
mgr Ewa Kurlak
mgr Dorota Latek
mgr Agnieszka Najda
Logopedia:
mgr Urszula Czakon
Biblioteka:
mgr Ewa Abramek
mgr Kinga Grzelak
Pedagog:
mgr Anna Janikowska
Pedagog specjalny:
mgr Agnieszka Poznańska
Psycholog:
mgr Alicja Lewkowicz
Sekretariat
- Szczegóły
Sekretariat szkoły czynny jest w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach: 7:30-15:30
Pani Dorota Chyc
ul. 1-go Maja 66/74,
21-100 Lubartów
woj. lubelskie, Polska
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefon: 81 855-30-55
NIP 714-16-98-710 REGON 431158368
Klasy i wychowawcy
- Szczegóły
KLASY I
I a - p. Renata Kopryk
I b - p. Paulina Mazurek
I c - p. Marzena Łukasiewicz
I d - p. Marta Widyńska
I e - p. Marta Majchrzak
KLASY II
II a - p. Agnieszka Potocka
II b - p. Agnieszka Poznańska
II c - p. Anna Wiącek
II d - p. Anetta Bober
KLASY III
III a - p. Marta Mitura
III b - p. Danuta Bogusz
III c - p. Edyta Biskup
III d - p. Katarzyna Romanek
KLASY IV
IV a - p. Dorota Furtak
IV b - p. Anna Mioduchowska
IV c - p. Barbara Zegar
IV d - p. Anna Machnio-Kasprowicz
KLASY V
V a - p. Agnieszka Świderek
V b - p. Monika Smyl
V c - p. Mariola Jabłońska
V d - p. Izabela Iwanicka
KLASY VI
VI a - p. Anna Kubicka
VI b - p. Agnieszka Lipska
VI d - p. Mariusz Suska
VI e - p. Agata Borzęcka
VI f - p. Monika Sulowska
KLASY VII
VII a - p. Dorota Wronowska
VII b - p. Anna Szymbor
VII c - p. Aneta Głębocka-Wysok
VII d - p. Monika Fedorowicz
VII e - p. Emilia Sobczak-Chudzik
VII f - p. Cezary Misiurski
VII g - p. Alina Zarzycka
KLASY VIII
VIII a - p. Elżbieta Kopeć
VIII b - p. Paweł Majcher
VIII c - p. Katarzyna Skubiszewska
VIII d - p. Agnieszka Rysiowska
VIII e - p. Katarzyna Stasiak
Samorząd Uczniowski 2023/2024
- Szczegóły
Opiekunem Samorządu Uczniowskiego jest p. Alina Zarzycka oraz p. Dorota Wronowska
Przewodnicząca SU - Alicja Czyżewska
Zastępca przewodniczącej - Weronika Aftyka
Sekretarz - Szymon Gliwka
Członkowie Rady Samorządu Uczniowskiego:
Antonina Woźniak
Alicja Winiarska
Maja Skubiszewska
Dominik Duda
Magdalena Kowalik
Dokumenty szkolne
- Szczegóły
Statut - pobierz >>> (aktualny)
Statut - pobierz >>> (po zmianach 12.09.2024 )
Statut - pobierz >>> (Statut po zmianach 14.09.2023 )
Karta zgłoszenia do świetlicy - pobierz >>>
Punktowy System Oceniania - pobierz >>>
Karta zgłoszenia dziecka na obiady - pobierz >>>
Wniosek o zwrot nadpłaty - pobierz >>>
REGULAMINY
Regulamin stołówki - pobierz >>> (obowiązuje od 1 stycznia 2025)
Regulamin korzystania z szafek - pobierz >>>
Regulamin wypożyczania podręczników - pobierz >>>
Regulamin przyznawania stypendium - pobierz >>>
Regulamin korzystania z telefonów - pobierz >>>
Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem - pobierz >>>
Standardy Ochrony Dzieci Przed Krzywdzeniem - wersja skrócona dla klas 1-3
Standardy Ochrony Dzieci Przed Krzywdzeniem - wersja skrócona dla klas 4-8
Strona 2 z 3